Hvem har tilgang til opplysningene dine?
Brukere av våre tjenester og opplæringstilbud
De som har tilgang til opplysninger om registrerte brukere av våre tjenester og opplæringstilbud, er læringsdesigner eller ansatte med et klart tjenestemessig behov i den enkelte sak. Aktivitet blir logget.
Forvaltningssaker om dokumentundersøkelser og rådgiving om fremgangsmåte for ID-avklaring
De som har tilgang til opplysninger i saker om dokumentundersøkelser og rådgiving om fremgangsmåter for ID-avklaring, er dokumententgranskere eller andre ID-eksperter med saksbehandlingsansvar, leder for disse og ansatte med et klart tjenestemessig behov i den enkelte sak, eksempelvis arkivar. Aktivitet blir logget.
Jobbsøkere
HR-ansvarlig som administrerer rekrutteringsprosessen, leder for utlyst stilling og eventuelt tillitsvalgte som bisitter ved intervju.
Ansattopplysninger
Som ansatt har du tilgang til alle opplysninger arbeidsgiver har registrert om deg. Andre som har tilgang er leder og leders overordnede, samt HR-ansvarlig og sikkerhetsleder når det er et klart tjenestemessig behov. Aktivitet blir logget.
Her finner du snarveier til de ulike delene av Nasjonalt ID-senters personvernerklæring.
- Hvem er databehandleransvarlig?
- Hva er behandling av personopplysninger?
- Hvorfor behandler Nasjonalt ID-senter personopplysningene dine?
- Hva er det rettslige grunnlaget for behandlingen av personopplysningene dine?
- Hvor mottar eller innhenter vi opplysninger fra?
- Hvilke personopplysninger behandler vi?
- I hvilke systemer registrerer vi opplysningene dine?
- Hvem har tilgang til opplysningene dine?
- Hvordan tar vi vare på personopplysningene dine?
- Hvilke rettigheter har du?
- Felles personvernombud for politietaten og personvernrådgiver i Nasjonalt ID-senter