Serviceerklæring

Det er viktig for Nasjonalt ID-senter å yte god service.
Published: 1/12/2012

Alle våre ansatte representer Nasjonalt ID-senter utad. En dårlig opplevelse i kontakt med Nasjonalt ID-senter kan ta lang tid å rette opp, og gjøre stor skade. Er vi gode på service, vil vi markere Nasjonalt ID-senter i fagmiljøet, og styrke vår evne til samarbeid. 

Det er viktig at alle opplever Nasjonalt ID-senter som en åpent og serviceinnstilt organisasjon.

Derfor vil vi:

  • jobbe for åpenhet og servicekultur i Nasjonalt ID-senter, blant annet gjennom internt holdningsarbeid
  • ha klare retningslinjer for håndtering av eksterne henvendelser
  • aktivt jobbe for å spre informasjon og kunnskap om Nasjonalt ID-senter når vi er i kontakt med eksterne samarbeidspartnere
  • gi vennlig, rask og riktig informasjon når noen henvender seg til oss
  • ha et klart, enkelt og tydelig språk
  • ha samarbeid i fokus
  • være imøtekommende, positive og tilgjengelige
  • holde høy faglig kompetanse og oppføre oss profesjonelt

  

Vi som jobber i Nasjonalt ID-senter har plikt til å

  • gi tilbakemelding eller svar på e-posthenvendelser innen tre virkedager
  • bruke fraværsmelding på e-post ved fravær, evt henvise til annen kontaktperson
  • sende ut referat senest en uke etter avholdt møte
  • overholde taushetsplikten
  • gi riktig og relevant informasjon
  • ikke gi svar vi ikke er sikre på