Please note that this page is not available in English
Serviceerklæring
Det er viktig for Nasjonalt ID-senter å yte god service.
Published: 1/12/2012
Alle våre ansatte representer Nasjonalt ID-senter utad. En dårlig opplevelse i kontakt med Nasjonalt ID-senter kan ta lang tid å rette opp, og gjøre stor skade. Er vi gode på service, vil vi markere Nasjonalt ID-senter i fagmiljøet, og styrke vår evne til samarbeid.
Det er viktig at alle opplever Nasjonalt ID-senter som en åpent og serviceinnstilt organisasjon.
Derfor vil vi:
- jobbe for åpenhet og servicekultur i Nasjonalt ID-senter, blant annet gjennom internt holdningsarbeid
- ha klare retningslinjer for håndtering av eksterne henvendelser
- aktivt jobbe for å spre informasjon og kunnskap om Nasjonalt ID-senter når vi er i kontakt med eksterne samarbeidspartnere
- gi vennlig, rask og riktig informasjon når noen henvender seg til oss
- ha et klart, enkelt og tydelig språk
- ha samarbeid i fokus
- være imøtekommende, positive og tilgjengelige
- holde høy faglig kompetanse og oppføre oss profesjonelt
Vi som jobber i Nasjonalt ID-senter har plikt til å
- gi tilbakemelding eller svar på e-posthenvendelser innen tre virkedager
- bruke fraværsmelding på e-post ved fravær, evt henvise til annen kontaktperson
- sende ut referat senest en uke etter avholdt møte
- overholde taushetsplikten
- gi riktig og relevant informasjon
- ikke gi svar vi ikke er sikre på